belasting en salarisadministratie leveranciers - De Rijp

De Rijp, Noord-Holland4 belasting en salarisadministratie leveranciers in jouw omgeving

Huur de beste belasting en salarisadministratie leveranciers in De Rijp in

Loonadministratie is een basis element van de werk-betalingsrelatie. Het is een gevoelig en complex onderwerp. Loonadministratie omvat het belonen van een persoon die een taak heeft uitgevoerd. Het maakt deel uit van het administratief beheer van het personeel. Loonadministratie wordt gebruikt om de prestaties van een bedrijf te optimaliseren, werknemers te motiveren, een goed sociaal klimaat te behouden en een echte competitieve voorsprong te creëren. Loonadministratie en human resources bestrijken meerdere belangrijke aspecten voor het functioneren van een bedrijf. De HR-afdeling is verdeeld in twee delen, de ontwikkelingskant (loopbaanbeheer, vaardigheden- en prestatiebeheer, opleiding, werving, HR-beheer...) en de administratieve kant (loonadministratie, arbeidsovereenkomsten, juridische aspecten...). De human resources- en loonadministratieafdeling verschilt afhankelijk van de sector en de grootte van het bedrijf. Het wordt over het algemeen aanbevolen door bedrijven en HR- en loonadministratieadviseurs.
Maas Ronald
1

Loonlijst dienstleverancier

1483 AA De Rijp
Sjouwerman Operations Bv
2

Loonlijst dienstleverancier

1483 AA De Rijp
Lanze Hr Service
3

Loonlijst dienstleverancier

1483 AA De Rijp
Wel Coaching Ada Vd
4

Loonlijst dienstleverancier

1483 AA De Rijp

Opleiding en scholing vereist om een HR- en salarisadviesdienstverlener te worden.

Het werk van een HR- en payroll-consultant vereist een breed scala aan kennis. Hoewel het niet verplicht is om een ​​diploma te hebben om zelfstandig te werken, wordt het sterk aanbevolen om diploma-programma's te volgen en minimaal een bacheloropleiding te behalen. Onder deze graden vallen een master in human resource management, een master in organisatie- en management van menselijke hulpbronnen (aan het Institute of Political Studies of IEP) en een master in human resources (aan het Institute of Business Administration of IAE). Veel privéscholen zoals ISGP, IGS en IEMS bieden ook hoogwaardige trainingsprogramma's voor consultants. Het gebied van payroll en human resources management is een op relaties gebaseerd gebied, dus het is essentieel om bepaalde menselijke eigenschappen te hebben. Een HR- en payroll-consultant moet de principes van payroll kennen, idealiter in meerdere cao's. Ze moeten bekwaam zijn in het payroll-proces (berekenen van kosten, inhouden van belastingen, DSN, aannemen, etc.) en payrolltools (DEP, CEGID, Sage, etc.). Onderhandelingsvaardigheden (met management en werknemers), luisteren naar klantbehoeften en anticiperen op veranderingen zijn essentiële eigenschappen voor dit beroep. De persoon moet ook over stressbestendigheid, analytische vaardigheden en synthesevaardigheden beschikken. Professionals moeten ook empathie tonen tegenover werknemers en hen kunnen onderwijzen om verandering te accepteren. Het hebben van technische kennis van computertools is ook vereist om een ​​HR-service consultant te worden.

Het werkgebied van een HR en payroll consultant.

De HR- en salarisadviseur kan een reeks diensten voorstellen, van loopbaanbeheer tot HR-beheer en juridische aspecten. In zijn taken kan hij:
- Arbeidsovereenkomsten en salarisadministratie (ziekte, verlof, etc.) beheren.
- De interne competenties van het bedrijf verbeteren.
- Kandidaten werven.
- Een campagne lanceren om ontslagen te registreren of te beheren.
- Werknemers vervangen of herorganiseren.
- Medewerkers bij hun internationale verhuizingen ondersteunen.
- Vaardigheidsbeoordelingen uitvoeren.
- Een GPEC-plan implementeren (Predictive Management of Employment and Competencies).
- Medewerkers trainen in jaarlijkse gesprekken, werving en vaardigheidsbeoordelingen.
- Psychosociale risico's analyseren en voorkomen.
- Werknemersloyaliteitsprogramma's implementeren.
- Interne conflicten en problemen oplossen.
De HR- en salarisadviseur kan ook voorstellen doen voor het implementeren van nieuwe werkmethoden. Hij is in staat om een flexibeler werkorganisatie te introduceren en de HRD (Human Resources Director) te begeleiden bij het implementeren van veranderingen. Zijn missie bestaat ook uit het begrijpen van de organisatorische context en de behoeften van de klant. Hij configureert de softwareoplossing voor salarisadministratie om aan de specificaties te voldoen. Daarnaast houdt hij zich bezig met testen en validatie voor de productierelease. Het trainen van gebruikers van de salarisadministratiesoftware, het corrigeren van bestaande anomalieën en het voorbereiden van interventierapporten behoren ook tot zijn expertisegebieden.

Waarom zou je een consultant gebruiken voor HR- en salarisdiensten?

De HR- en payroll consultant kan HR-managers van kleine en middelgrote ondernemingen helpen bij hun taken om een beter beheer van menselijke hulpbronnen te garanderen. Zonder beïnvloed te worden door werknemers en topmanagement, is de HR- en payroll-serviceconsultant in staat om een objectieve kijk op de situatie van het bedrijf te geven. Deze neutrale positie is moeilijk te handhaven door de persoon die verantwoordelijk is voor de interne human resources binnen het bedrijf (HR-manager, HR-officer, payroll-manager, recruitment-manager, personeelsmanager, enz.). Hun tussenkomst maakt het mogelijk om initiatieven te ontwikkelen om het welzijn op het werk te verhogen en psychosociale risico's te verminderen. Dankzij hun externe kijk en jarenlange ervaring kunnen zij zorgen voor werving (aanwerving, opstellen van tijdelijke of vaste contracten), administratieve taken (contracten, arbeidsrecht, collectieve overeenkomsten, controle van werknemersvoorwaarden, enz.), opvolging van werknemers (ziekte, arbeidsongevallen, pensionering, opleiding, enz.), payroll-beheer (aangiften en loonstrookjes) en HR-marketing. Ze beschikken over de nodige vaardigheden op het gebied van sociaal verkeer, teambeheer en sociale bescherming. Ze hebben ook kennis op het gebied van ontwikkeling van werknemersvaardigheden, berekening van betalingen en bijdragen, en het verzamelen van werknemersgerelateerde gegevens (planning, afwezigheid, enz.). HR- en payroll-beheer kan worden uitgevoerd via een informatiesysteem voor human resources of HRIS. Het gebruik van een gespecialiseerde HR- en payroll-serviceconsultant helpt ook om fouten in het payroll-beheer (aangiften en gegevensinvoer) te vermijden die kunnen leiden tot financiële en administratieve sancties en tijdverlies.

Wanneer moet u een consultant inhuren voor HR- en salarisdiensten?

Een HR- en salarisadviseur kan worden ingeschakeld om herstructureringsplannen voor een bedrijf in grote moeilijkheden te implementeren. Ze kunnen omgaan met salarisadministratie, personeelsbeheer en human resources management. Hun dienst stelt het bedrijf in staat om te profiteren van hun expertise op het gebied van human resources en salarisadministratie zonder een fulltime salaris te hoeven betalen, waardoor geld wordt bespaard om een human resources directeur aan te nemen. Het is ook verstandig om een HR- en salarisadviseur in te huren wanneer het bedrijf nieuwe werknemers moet werven, de productiviteit moet verbeteren, wettelijke verplichtingen heeft of een HR-diagnose nodig heeft. Hun diensten kunnen worden aangepakt aan elk type bedrijf, ongeacht de grootte en sector van activiteit.

Hoe vind ik een consultant voor HR- en salarisdiensten?

De HR en loonadministratie service consultant werkt vaak als freelancer, in een consultatiebedrijf of in een toegewijd HR en loonadministratie service bedrijf. Het is gemakkelijker om een HR en loonadministratie consultant te vinden door de StarOfService directory te raadplegen. Selecteer eenvoudig de relevante stad, kies het juiste HR en loonadministratie bedrijf of consultant en volg de verschillende stappen.

Wat zijn de tarieven voor een HR- en salarisconsultant?

De gemiddelde prijs voor HR- en payroll-diensten varieert van 30 tot 50 € voor een consultatie. Sommige consultants hanteren tarieven op basis van het type gevraagde service. Bijvoorbeeld kost het beheer van loonstrookjes ongeveer 24 € vóór belastingen. Sociale auditdiensten beginnen rond de 80 € vóór belastingen en de kosten voor het opstellen van contracten liggen rond de 60 € vóór belastingen. De kosten van een ontslagprocedure bedragen ongeveer 70 € vóór belastingen en het maken van een bestand op SILAE kost 50 € vóór belastingen per bestand.

Hoe kies ik een consultant voor HR- en payroll-diensten?

- Het is belangrijk om een HR- en payrolladviesbureau te kiezen waarin het bedrijf zich op zijn gemak voelt en werkt in een vreedzame omgeving. - Een HR- en payrolladviseur moet in het bezit zijn van een bachelor's degree (bij voorkeur op niveau van bac+5) in human resource management. - Het is essentieel om een HR- en payrolladviseur te kiezen die een vertrouwensrelatie kan opbouwen tussen de leidinggevenden en de externe dienstverlener. - Het is cruciaal om rekening te houden met de kwalificaties en professionele ervaring van de adviseur door referenties op te vragen. - De HR- en payrolladviseur moet voldoen aan de behoeften van het bedrijf. Daarom is het noodzakelijk om de taken vast te stellen waaraan het bedrijf wil deelnemen en te beoordelen of deze opdrachten overeenkomen met de vaardigheden van de adviseur. - Tot slot moeten prijsdiscussies voorzichtig worden gevoerd. Men moet voorzichtig zijn met aanbieders die zeer lage prijzen voorstellen. De kosten van een HR- en payrolladviseur variëren op basis van de diensten, ervaring en het werkgebied van het bedrijf.

Vragen om te stellen aan een HR- en salarisadviseur tijdens het eerste contact:

- Wat is jouw diploma? - Werk je binnen een bedrijf dat gespecialiseerd is in HR- en payroll-diensten? - Kan je me referenties geven? - Wat stel je voor om de productiviteit van het bedrijf te verbeteren? - Wat zijn jouw tarieven?