Huur de beste reisagenten in Groede in
Vakantie In Groede
Reisagent
Ferienhaus Kreuzdeich
Reisagent
Buitengewoon Actief
Reisagent
Bed & Breakfast D' Eierkurf
Reisagent
Welke opleiding of studie heb je nodig om te werken in een reisbureau?
Voordat we gaan kijken naar de verschillende cursussen die het mogelijk maken om te werken in een reisbureau, laten we beginnen met te benadrukken dat er geen diploma vereist is als je je eigen bureau wilt openen of in een bureau wilt werken. Sinds 2015 is het zelfs niet meer verplicht om een BTS in toerisme of een vergelijkbaar diploma te hebben om je eigen reisbureau op te starten. Je kunt dus zonder diploma praktiseren, maar vaardigheden en ervaring blijven belangrijke elementen voor succes. Laten we eerlijk zijn, het creëren van dit soort bedrijf, of er gewoon in werken, is niet binnen handbereik van hen die niet gepassioneerd zijn over het onderwerp van reizen en buitenlandse culturen, en bovendien is het nooit te laat om te trainen en te leren. Als je geen diploma hebt om je te helpen, maar je wilt bijvoorbeeld reisagent worden en van carrière veranderen, weet dan dat het mogelijk zal zijn om jezelf via je "Compte Personnel de Formation" (CPF) op te leiden. Informeer bij Pôle Emploi om erachter te komen waar je account staat en hoeveel je moet trainen. Na dit gezegd te hebben, laten we nu eens kijken naar de cursussen die het meest worden aangemoedigd voordat je de wereld van het werken in een reisbureau betreedt. Na de middelbare school: 2 jaar om een BTS in toerisme of operationeel commercieel management te behalen; 3 jaar voor de BUT (Bachelor Universitaire de Technologie) in commercialiseringstechnieken. Gespecialiseerde scholen bieden ook bachelordiploma's aan. Na een tweejarige opleiding: - BTS in operationeel commercieel management - BTS in toerisme - Verkoper in zakenreizen en toerisme Na een driejarige opleiding: - BUT in commercialiseringstechnieken - Professionele licentie in toerismeprofessies: commercialisering van toeristische producten - Professionele licentie in toerisme- en vrijetijdsberoepen Na een vijfjarige opleiding: - Master of Science in Toerisme en Bestemmingsmanagement
Wat is de reikwijdte van interventie door een professional?
Op dagelijkse basis zijn de activiteiten van een reisagent divers en gevarieerd, zodanig dat de professional zelden tijd zal hebben om zich te vervelen gedurende hun dagen, mits hun agentschap goed loopt. Deze taken kunnen zeer verschillend zijn van het ene bedrijf tot het andere. Om u echter een nauwkeuriger idee te geven van wat u kunt verwachten bij het uitoefenen van dit beroep, zullen we voor u alle belangrijkste functies samenvatten, evenals de meest voorkomende, waarvoor een reisagent verantwoordelijk is: - Om te beginnen moeten ze uiteraard op de hoogte zijn van de toeristische aanbiedingen van hun agentschap om hun klanten te informeren en hun punt te kunnen illustreren met gedetailleerde informatie indien nodig. - Ze moeten ook in staat zijn om klanten persoonlijk of via de telefoon te verwelkomen, met de juiste toon, stem en warmte. - Ze moeten ook reageren op verzoeken om offertes of informatie per e-mail, wat een administratieve taak is die veel tijd kost en organisatie en precisie vereist te allen tijde. - Ze moeten ook toeristische producten selecteren volgens de wensen van de klant, hun kenmerken vervolgens constructief en zo mogelijk argumentatief presenteren (de sterke punten, de prijzen). - Ze moeten ook de klant adviseren over de verschillende producten (vervoer, diensten), de reservering maken en vervolgens de contractdocumenten opstellen die nodig zijn voor de commerciële uitwisseling. - Ze moeten ook reisdocumenten van tevoren controleren, zodat de reiziger tijdens de reis geen onaangename verrassingen ondervindt. - Ze moeten ook de voorwaarden voor de afwikkeling van een geschil vaststellen of deze doorsturen naar juridische of geschillendiensten. - Ze moeten ook informatie verstrekken voor de monitoring van de activiteitsondersteuning, zodat het agentschap een algemeen overzicht kan hebben van zijn activiteit en de evolutie ervan in de loop van de tijd. - Ze moeten de presentatie van de verkoopruimte organiseren, met een zeker marketinggevoel. - Ten slotte moeten ze verkooppromotie-operaties uitvoeren, vooral tijdens periodes die hiervoor specifiek gunstig zijn.
Waarom een professional gebruiken?
Het idee van reizen is vaak een bron van angst voor degenen die zich erop voorbereiden, omdat er veel dingen zijn om te overwegen zodat de reis soepel verloopt en zonder haperingen. In deze sectie zullen we specifiek bespreken waarom u een reisbureau of minstens een professional in de sector zou moeten overwegen om uw reis te organiseren. Het voorbereiden van een reis, zelfs een van slechts een paar dagen, is niet gemakkelijk. Zeker, er is veel informatie beschikbaar op het internet, maar het samenstellen van alles om uw toekomstige reis te organiseren kost veel tijd. Laten we eerst beseffen dat het inschakelen van een reisbureau u veel tijd zal besparen. Geen noodzaak om enkele uren te besteden aan het zoeken naar de juiste vlucht of het vinden van een hotel om in te slapen, een huurauto vinden, enzovoort. Een professional inschakelen betekent jezelf meer tijd geven om aan andere dingen te besteden die ook, waarom niet, je reis kunnen optimaliseren. Vervolgens betekent het toevertrouwen van de organisatie van uw reis aan een aanbieder vertrouwen op de ervaring en knowhow van een professional die de vereiste vaardigheden heeft om een reis te organiseren die aan uw verwachtingen voldoet en u op de juiste manier adviseert, zowel op het gebied van toerisme, juridische, als geografische aspecten. Een professional inschakelen, in tegenstelling tot wat men zou kunnen denken, blijkt vaak uiteindelijk minder duur te zijn dan alles zelf te organiseren. Dankzij hun relaties met leveranciers is de professional in staat om zeer goede deals voor u te vinden en onverslaanbare prijzen te bieden, bijvoorbeeld voor vluchten, maar ook voor accommodaties. Het is juist de optelsom van dit alles wat u in staat zal stellen om geld te besparen. Om deze sectie af te sluiten, willen we benadrukken dat voor ons allen veiligheid en zekerheid tijdens de reis twee essentiële zaken zijn, ongeacht de eindbestemming. Dankzij hun totale beheersing van de reiswereld, zal een reisprofessional zich inzetten om uw veiligheid gedurende uw verblijf te waarborgen. Bovendien profiteert u van after-sales service en kunt u, in geval van onvoorziene omstandigheden (of het nu gaat om een geannuleerde vlucht, een luchtvaartmaatschappijstaking of anderszins), gewoon contact opnemen met uw reisbureau, die vervolgens zal zorgen voor het vinden van een oplossing voor uw probleem.
Wanneer moet je een professional bellen?
Er is eigenlijk geen regel hiervoor, zolang je maar niet tot het laatste moment wacht. Bedenk dat hoe eerder, hoe beter, dus het plannen van een reis naar de andere kant van de wereld kan niet van de ene op de andere dag gebeuren. De agent moet een vlucht vinden, accommodatie-opties op de bestemming en een heleboel andere diensten waar je misschien gebruik van wilt maken als je er eenmaal bent. Het is daarom beter om ten minste een paar weken of maanden van tevoren te beginnen met plannen. Dit stelt je ook in staat om te profiteren van betere prijzen, wat niet onbelangrijk is. Let echter op dat sommige bureaus een maximale anticipatiedatum specificeren, wat betekent dat het bijvoorbeeld niet mogelijk zal zijn om 2 of 3 jaar van tevoren een vlucht of zelfs een hotel te boeken... maar dit is natuurlijk en bijna vanzelfsprekend.
Hoe vind je een professional om je reis te organiseren?
Of je nu bent waar je bent of waar je heen wilt, het vinden van dit type service is relatief gemakkelijk, zolang je niet in een te afgelegen gebied woont. Of je nu in het centrum van Groede woont of op het platteland, begin met het vragen aan kennissen en geliefden, hoewel moet worden erkend dat mond-tot-mondreclame niet noodzakelijk de meest effectieve manier is om de zeldzame parel te vinden (maar je weet maar nooit...). Als je in een zeer afgelegen gebied woont, midden in het platteland, dan mag het ontbreken van een reisbureau in de buurt (binnen 20 of 30 kilometer) je niet stoppen of ontmoedigen; wees er zeker van dat je een bureau zult vinden in de dichtstbijzijnde middelgrote of grote stad! In elk geval, wees gerust dat de juiste professional, eenmaal gecontacteerd, meer dan bereid zal zijn om je leven gemakkelijker te maken, en zo nodig kunnen vervolggesprekken per e-mail of telefoon worden gevoerd. Als mond-tot-mond reclame niets oplevert, wat heel goed mogelijk is, dan wordt het aanbevolen om het internet te gebruiken, door bijvoorbeeld een website te raadplegen zoals StarOfService, die alle professionals in een bepaald vakgebied vermeldt, gebaseerd op waar je de zoekopdracht uitvoert. In slechts een paar klikken zal de site je voorzien van de contactgegevens van de genoemde professional en kun je ze meteen contact opnemen, en dit geldt ook voor reisagenten. Vanaf daar ben je vrij om rond te kijken of simpelweg degene te kiezen die het dichtst bij je huis is, het is niet langer ons probleem...
Hoeveel kost een reisbureau service?
De tarieven die we hier aangeven zijn niet contractueel, maar gewoon gemiddelde waarden die in heel Frankrijk verkregen zijn. Elke bureau heeft zijn eigen manier van facturering, dus we kunnen niet genoeg aanbevelen dat u de details van de diensten bij de betreffende agent opvraagt. Alleen dan kunt u een nauwkeurig idee krijgen van wat u betaalt. Dat gezegd hebbende, laten we nu doorgaan naar de prijsstelling, die, hoewel niet als exacte cijfers te beschouwen, u toch een idee zal geven van de op de markt toegepaste prijzen. Over het algemeen moet worden opgemerkt dat het merendeel van de inkomsten van een reisbureau afkomstig is van commissies die worden betaald door de verschillende leveranciers die betrokken zijn bij het verblijf; dit zijn percentages die worden genomen van elke verkoop die wordt gedaan. Gemiddeld neemt de agent tussen de 8% en 10% van de publieke prijs voor een verkocht vliegticket; wat betreft andere diensten, ligt het percentage tussen 9 en 15% van de publieke prijs. Ook advieskosten, administratiekosten en reserveringskosten zijn bronnen van inkomsten voor een reisbureau, maar het is aan elk merk om zijn diensten te kwantificeren. Daarom moet u de vraag stellen of informeren wanneer de tijd rijp is.
Hoe kies je de juiste reisagent of -bureau?
Het maakt niet uit waar je bent of woont, of het nu in een bepaalde stad, regio of departement is, het vinden van dit type professional is relatief eenvoudig, op basis van studies over het onderwerp. Dus of je nu in het centrum van Groede woont of in de diepten van het platteland in Moselle of Gironde, raden we je aan om te beginnen met vragen aan je kennissen en vrienden, omdat mond-tot-mondreclame altijd een goede manier is om het juiste adres te vinden voor dergelijke dingen (we kennen allemaal mensen die door een bepaald bureau hebben gereisd, dus laten we in die richting beginnen te zoeken...). Als deze eerste zoektocht geen resultaten oplevert, is het mogelijk om het internet te gebruiken, aangezien dit de meest voorkomende manier is om reisdiensten aan te schaffen, niet via fysieke bureaus. Eenmaal online, ongeacht welke zoekmachine er wordt gebruikt, raden we aan om bijvoorbeeld een site als StarOfService te raadplegen, die alle professionals in een bepaald vakgebied vermeldt, afhankelijk van de locatie van de zoekopdracht en waar je woont. In slechts een paar klikken zal de site je de contactgegevens van de professional verstrekken en kun je binnen enkele minuten contact met hen opnemen om hun beschikbaarheid, tarieven, enz. te vragen. Aarzel niet om een groot aantal klantbeoordelingen en opmerkingen te raadplegen, omdat ze essentiële informatie bieden om een idee te krijgen van het serviceniveau dat door de betreffende agent of het bureau wordt geboden.
Hier zijn enkele vragen die u tijdens uw eerste ontmoeting aan een reisprofessional kunt stellen:
- Hoelang beoefen je dit beroep al? Welke training of diploma bezit je om deze activiteit uit te voeren? - Wat zijn jouw tarieven? Kan ik een gedetailleerde uitsplitsing hiervan krijgen? - Zul je mij een offerte verstrekken voordat je aan het werk gaat? - Wat is jouw beschikbaarheid om mijn reisproject te bespreken? - Kun je garantie geven op het naleven van deadlines en tarieven waar wij overeenstemming over bereiken?